شیر چهار راهی صنعتی

شیر چهار راهی صنعتی چیست ؟

شیر چهار راهی صنعتی یکی از پرکاربرترین شیر ها و ولوهای صنعتی است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. بسته به نیاز هر صنعت، گاها برای هریک از محیط های کاری پیش خواهد آمد که یک منبع را در اختیار داشته و می خواهند از آن در چند مکان مختلف و چند قسمت متفاوت استفاده کنند؛ در چنین مواردی شیرهای چهار راهی تقسیم صنعتی این مشکل را برای تمامی صنایع حل کرده اند. درواقع شیر های چهار راهی صنعتی دارای چند خروجی و چند زبانه می باشند که به موجب آن ها جریان درون شیر به چند جهت مختلف کنترل و هدایت خواهد شد؛ در نتیجه ی استفاده از آنها، به راحتی می توان از یک شیر یا پمپ و یا منبع در چند بخش متفاوت استفاده کرد و بهره برد. به عبارتی شیر چهار راهی بخش کنترل گر می باشد که جریان و عبور آن را تحت نظارت خود به حرکت در اورده و مدیریت می کنند.

شیر چهار راهی صنعتی

شیر چهار راهی صنعتی

ویژگی های شیر چهار راهی  صنعتی

شیر چهار راهی صنعتی از آلیاژ های مختلف وعموما مستحکمی ساخته می شوند. جنس این شیر ها بسیار مقاوم بوده و در برابر ضربه و فشار بسیار مستحکم می باشند. شیرهای چهار راهی دارای لعاب می باشند که مقاومت ان ها را در برابر رطوبت بسیار افزایش داده و مانع از زنگ زدگی آن ها می شود؛ با این امکان، دیگر نیازی نیست نگران پوسیدگی و زنگ زدگی این نوع شیرها باشید و می توانید تا مدت ها آنها را مورد استفاده قرار گیرید.

انواع شیر چهار راهی صنعتی

شیر های چهار راهی صنعتی برحسب کاربرد خود  در انواع مختلفی طراحی و تولید شده و به کار گرفته می شوند. تمامی شیرهای صنعتی همگی کارکرد یکسانی دارند اما بعضی از آن ها از نظر اندازه و تعداد خروجی ها با یکدیگر متفاوت می باشند؛ همین تفاوت است که موجب می شود از برخی از ان ها در صنعتّ کارگاه ها و بسیاری از محیط های کاری متفاوت، استفاده شود. همچنین بسیاری از نمونه های دیگر این نوع شیر ها در منازل و ساختمان های مسکونی به کار گرفته می شوند. در ادامه مطلب به بررسی انواع شیر چهارراهی صنعتی می پردازیم:

شیر چهار راهی توپی صنعتی

شیر چهار راهی توپی صنعتی

  • شیر توپی چهار راهی صنعتی

شیرهای توپی چهار راهی یکی از رایج ترین و پرکاربرترین شیرهای چهار راهی صنعتی می باشد که به جهت تنظیم و کنترل کردن سیال های مختلفی اعم از مایع، گاز و نفت و… در پتروشیمی کاربرد داشته و مورد استفاده قرار میگیرد. البته باید توجه داشت که این شیر ها خود نیز دارای انواع مختلفی می باشند.

  • شیر برقی چهار راهی صنعتی

به عنوان یکی دیگر از انواع شیر های چهار راهی می توان به شیر برقی چهار راهی اشاره داشت که نسبت به مدل های دیگر این شیر ها کمی متفاوت می باشد. تفاوت این نوع از شیر چهار راهی در وجود داشتن یک موتور الکتریکی در ان می باشد که موجب باز و بسته شدن شیر خواهد شد. این نوع شیر معمولا در دستگاه های تصفیه آب خانگی کاربرد وافری داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. باید توجه داشت که این شیر ها از مقاومت کمتری برخوردار بوده و همچنین دارای وزن سبک تری نیز می باشند. عیبی که این شیر ها دارند این است که توسط جریان برق کار می کنند و در صورت قطعی برق عملا به کارتان نخواهد امد مگر اینکه از یک منبع دیگر ان را تغذیه کنید.

شیر برقی چهار راهی صنعتی

شیر برقی چهار راهی صنعتی

مزایای استفاده از شیر چهار راهی صنعتی چیست

شیرهای چهارراهی دارای مزایای زیادی می باشند که همین مزایا موجب استفاده آنها در صنایع مختلف می شود. از جمله مزایای این نوع از شیرها می توان به این موارد اشاره داشت که: این شیر ها به راحتی قابل کنترل هستند و می توانید با فشار اندک و یک چرخش آن ها را باز یا بسته نمایید. ساختار ان ها بسیار مقاوم است و نگرانی از این بابت نخواهید داشت و البته این نوع از شیرهای صنعتی چندان جا گیر هم نبوده و به راحتی می توانید در هر محیط و فضایی از آن ها استفاده کرده و بهره ببرید.

ایا باید از تمامی قسمت های شیر چهار راهی استفاده کنیم؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا باید همیشه هر چهار سر این شیر ها را استفاده نماییم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر هیچ ضرورتی برای آن وجود ندارد و شما می توانید با توجه به نیاز و مصرف خود از هریک از انواع این شیر ها بهره گرفته و استفاده کنید. همچنین می توانید به راحتی با قراردادن یک درپوش خروجی های آزاد شیر را مسدود نمایید.

 

برای خرید شیر چهار راهی صنعتی با ما تماس بگیرید.

برای خرید شیر سوزنی , خرید شیر دروازه ای , خرید شیر دیافراگمی , خرید شیر کروی , قیمت شیر توپی به لینک مربوطه مراجعه کنید.
این فیلد را پر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست